Wróć do aktualności

Regeneracja po treningu rowerowym

Administrator Serwisu
22.06.2018r.
Komentarzy: 0

Zdarza Ci się, że czujesz przemęczenie? Systematycznie jeździsz na rowerze, prowadzisz zdrowy styl życia, ale rano budzisz się i nie możesz wstać?

W świecie kolarzy zachowuj równowagę. To od regeneracji zależy, jak Twój organizm zniesie przejechane kilometry i czy zdąży przygotować się do kolejnej wyprawy 😊 Kilka elementów, o których nie wolno zapominać:

* SEN – to podstawowa! Zalecane, aby spać ok. 7-9h dziennie. W czasie snu odnawia się układ immunologiczny, następuje wzmożone wydzielanie hormonów wzrostu, regeneruje się układ nerwowy i wszystkie tkanki organizmu (w tym mięśniowa).

*DIETA – odpowiednio zbilansowana. Standardowo człowiek powinien spożywać ok. 1800kcal – 2800kcal. Trenując intensywnie – nawet do 4000-5000 kcal. Jeśli jeździsz systematycznie po wiele kilometrów warto udać się do dietetyka lub trenera, który przeprowadzi badania składu ciała, dzięki czemu dowiesz się jaka powinna być dokładna kaloryczność Twoich posiłków. Po treningu rowerowym należy przyjąć białko i węglowodany, które pomogą w odbudowie tkanki mięśniowej. Uwaga! Zbyt mała kaloryczność powoduje „zjadanie” własnych mięśni!

*NAWODNIENIE – wpływa korzystnie na termoregulację i funkcjonowanie enzymów, usuwanie toksyn. Odwodnienie może przyczynić się do zwolnionego transportu substancji odżywczych, niewłaściwej resyntezy glikogenu i syntezy białek. W trakcie i po zakończonym treningu sięgnij po napój izotoniczny, aby zachować właściwy poziom elektrolitów. W stanach bólowych sięgnij po sok z wiśni – zmniejsza stany zapalne i ma działanie antyoksydacyjne.

*PRZERWA – jeśli pokonujesz wiele kilometrów, warto zadbać, aby w ciągu tygodnia znalazł się jeden dzień tzw. beztreningowy. Z aktywności wybieraj formy lekkie np. spacery. Dzięki temu Twój organizm będzie gotów, następnego dnia odbyć trening specjalistyczny – na rowerze.

*ODNOWA BIOLOGICZNA – kilka możliwości na zagospodarowanie czasu w dniu „beztreningowym”: basen, jacuzzi, sauna masaż i inne zabiegi na ciało 😊. Takie działania pozytywnie wpływają na przepływ krwi, przyspieszają usuwanie szkodliwych produktów przemiany materii, zmniejszają stany zapalne i sztywność mięśni, a także niwelują bóle po wykonanym wysiłku.

*ROLOWANIE – pobudza układ krwionośny, krew dociera do tkanek mięśniowym odżywiając i nawadniając je. Przyspiesza regenerację, uśmierza ból i zmniejsza napięcia mięśniowe. Jeśli nie posiadasz specjalistycznej rolki możesz wykorzystać np. piłeczkę tenisową. Najlepiej wykonywać rolowanie wieczorem 😊.

*LETNI PRYSZNIC – przynosi ulgę po wymagającej trasie, uśmierza bóle mięśniowe.

*LÓD – Działa przeciwbólowo. Okłady powodują zmniejszenie stanów zapalnych, nacieranie pobudza układ krążenia, co powoduje szybszy transport substancji odżywczych.

Dominika Bimkiewicz – trener personalny

Zobacz również

Aktualności
Czy masz już swój odblask?

  • 17.12.2018r.
  • Administrator Serwisu Administrator Serwisu
  • 0
Inicjatywy
Gdzie w Poznaniu powinny stanąć liczniki rowerowe? Czy podoba się Wam design?

  • 10.04.2018r.
  • Administrator Serwisu Administrator Serwisu
  • 0
Aktualności
Zimowa edycja Światowego Dnia Dojeżdżania Rowerem do Pracy

  • 07.02.2019r.
  • Administrator Serwisu Administrator Serwisu
  • 0
Aktualności
Rowerowe niezbędniki

  • 20.06.2018r.
  • Administrator Serwisu Administrator Serwisu
  • 0
Wydarzenia
Szlakiem Kaszubskiej Żurawiny

  • 30.07.2018r.
  • Administrator Serwisu Administrator Serwisu
  • 0
Aktualności
50 milionów kilometrów przez 100 dni

  • 08.08.2018r.
  • Administrator Serwisu Administrator Serwisu
  • 0